تبلیغات
بازار هدف

بازار هدف
 
کی از مواردی که عموما در هدف گذاری  سازمانی مورد بحث می باشد این موضوع است که چه هدفی قابل تحقق می باشد یعنی آیا اساسا هدف گذاری به منزله غول چراغ جادو می باشد وبدون در نظر گرفتن هیچ پیش فرضی می توان برای سازمانها هر هدفی که خواستیم انتخاب نمائیم؟!.البته که هرگز نمی تواند اینچنین با شد زیرا در این صورت اندیشه همه سازمانها تبدیل شدن به رتبه نخست صنعت می باشد.پس به راستی چگونه می توان تشخیص داد که هدف گذاری معقول است یا خیر؟ برای تشخیص این امر بزرگان مدیریت وبازاریابی الگویی را پیشنهاد داده اند به نام SMART که مخفف چند واژه انگلیسی می‌باشد كه عبارتند از:

(ویژه، خاص=Specific، قابل اندازه گیری=Measurable دست­یافتنی، قابل­دسترسی=Achivable ، واقع بینی=Realistic زمان­بندی=Time- Bound)

درواقع این پنج حرف لاتین، به 5 مشخصه اصلی تعیین اهداف می‌پردازد كه توضیح مختصر آن­ها را ذیلاً ملاحظه می­فرمایید:

Specific: همان طور كه از نامش پیداست، باید هدفی را كه تعیین می‌نماییم كاملاً مشخص و واضح باشد یعنی بدانیم که دقیقا به کجا وچگونه می خواهیم برسیم.

Measurable: این واژه نیزهمان طوركه از معنی اش پیداست یعنی باید قابل اندازه گیری باشد به این صورت كه مثلاً اگر شركت آلفا می‌خواهد افزایش سهم بازار داشته باشد، باید دقیقا میزان درصد افزایش سهم بازار را مشخص نماید چرا كه این درصد می‌تواند در خیلی از عوامل از جمله قیمت گذاری ومیزان تخفیف و عوامل دیگر نقش به سزا وویژه‌ای داشته باشد.

Achievable: اشاره به این موضوع می‌كند كه باید اهدافمان دست­یافتنی باشد، یعنی در دنیای تجارت این خواسته امكان پذیر باشد. فرض نمایید شركت آلفا كه شركت دهم ITكشور است، بخواهد ظرف یك ماه به شركت اول تبدیل شود. این هدف برای هیچ شرکتی دست یافتنی نیست، زیرا ظرفیت بازار وتجربه بازاریابی خلاف این را اثبات كرده است. پس در واقع دست یافتنی بودن یك مورد كلی است نه منحصر به فرد. هدف دست یافتنی برای شركت آلفا می‌تواند این گونه تعریف شود که "با استفاده از منابع موجود تا 2سال آینده می‌خواهیم جز 5 شركت اول این صنعت باشیم"

Realistic: این مورد در ظاهر شباهت­های زیادی به مورد قبلی یعنی دستیافتنی بودن هدف دارد وشباهت آن هم منطقی بودن هدف است ولی تفاوتشان در این است كه این مورد كاملاً منحصر به فرد است ونسبت به یك سازمان می‌تواند واقع­گرا وبرعكس همان هدف ممكن است برای سازمان دیگر غیر واقع گرا باشد. یعنی باید عواملی از جمله وضعیت مالی وپرسنلی شركت و حتی رابطه‌ای سازمان رابررسی نمود ونسبت به آن‌ها تعیین هدف كرد. مثلاً تبدیل شدن به سازمان پنجم IT كشوراز رتبه دهم برای شركت آلفا، با توجه به منابع سازمانی ممكن است واقع گرایانه باشد ولی برای شركتی دیگر غیر واقع بینانه باشد.

Time- Bound: زمان بندی برای هدف نیز از فاكتورهای لازم برای هدف گذاری سازمان­ها محسوب می‌شود به این صورت كه تقریباً اكثر فعالیت­های سازمان نسبت به زمانی كه برای هدف شركت در نظر گرفته است تحت تاثیر قرار می‌گیرند. از تعداد پرسنل استخدام شده تامیزان اخذ تعداد نمایندگی‌ها وغیره در شركت آلفا. زمان بندی می‌تواند به این صورت باشد "ماباید ظرف 2 سال برند خود را به تمام سازمان­های دولتی وخصوصی معرفی نماییم وبه عنوان یك برند خوش نام در بازار باشیم"




برچسب ها: کتاب های علی خویه، مدرسه بازاریابی ایران، سخنرانی های انگیزشی خویه، مدرسه فروش ایران، مدرسه تبلیغات ایران، مدرسه برند ایران، سخنرانی مدیریت بازاریابی ارتباطات تبلیغات خلاقیت، مهندسی نام و نشان تجاری، مهندسی بازار و بازاریابی، تئوری ها سبک های تبلیغات و بازاریابی، مهندسی تبلیغات و ارتباطات بازاریابی، ای آر پی در بازاریابی فروش تبلیغات، تبلیغات و بازاریابی پست مدرن، منابع بازاریابی تبلیغات و ارتباطات، سمینارها و سخنرانی های علی خوبه، ارتباطات بازاریابی یکپارچه IMC، روانشناسی بازاریابی فروش و..، پیشبرد فروش، مدیریت و مهندسی برند، مدیریت زنجیره تامین scm، تحقیقات بازاریابی، استانداردسازی، تبلیغات خلاق، فروش ایرانی، TRIZ خلاقیت در ...، بازاریابی پارتیزانی چریکی، مدیریت فروشگاه مهندسی فروش، مدیریت ارتباط با مشتری CRM، روانشناسی مشتری، مرچندایزینگ merchandising، عمده فروشی و خرده فروشی، کانال های توزیع پخش، مدیریت فروشگاه، مدیریت برند نام و نشان تجاری، خدمات پس از فروش، روانشناسی ارتباط با مشتری، مشتری مداری و مشتری یاری، بانک بازاریابی، دپارتمان بازاریابی، کلینیک بازاریابی، کلینیک بازاریابی و فروش، مدرسه بازاریابی و فروش، اخبار بازاریابی و فروش، بازاریابی خدمات، تجارت بین الملل، آکادمی بازاریابی و تبلیغات، برندسازی، برندسازی فروشگاهی، مهندسی برند، انجمن مهندسی فروش و بازاریابی، انجمن مهندسی تبلیغات، مرکز آموزش بازرگانی، مرکز آموزش بازاریابی و فروش، انجمن برند ایران، انجمن مهندسی فروش ایران، مهندسی فروش املاک و مستغلات، انجمن مدیریت و مهندسی برند، مدرسه تحقیقات بازاریابی، پورتال تحقیقات بازاریابی ایران، شبکه بازاریابی و فروش، باشگاه بازاریابی فروش و تبلیغات، کانال های توزیع و پخش، تاکتیک ها و تکنیک های فروش و تبلیغات، خدمات مشاوره تبلیغات به صورت آنلاین، اخبار خویه، راز تجارت، مدیریت و مهندسی رسانه، مشاور بازاریابی تبلیغات، کلاس طراحی و چیدمان فروشگاه، هوش مصنوعی در بازاریابی، کلاس مدیریت و مهندسی فروش، مهندسی فروش و تبلیغات، مهندسی رسانه، بازاریابی خلاق، فروش خلاق، راهنمای تحقیقات بازار، سخنرانی بازاریابی، سخنران، وبلاگ تحقیقات بازاریابی، انجمن بازاریابی و تبلیغات ایران، شبکه بازاریابی فروش ایران، انجمن مهندسی برند ایران، مدیریت فروش، وبلاگ بازاریابی، بازاریابان، بازاریابان ایرانی، کلینیک برندسازی، بازاریابی خدمات2، وبلاگ منشور تبلیغات، بازاریابی مدرن، مدیریت ارتباط با مشتری، چیدمان فروش، مرچندایزینگ سمپلینگ، باشگاه فروشندگان، بهترین فروشندگان ایران، باشگاه فروشندگان موفق، باشگاه بهترین فروشندگان بازاریابان، بهترین فروشندگان، 2بهترین فروشندگان، بهترین فروشندگان3، مدیریت بازاریابی املاک و مستغلات، کلینیک بازاریابی 4، کلینیک بازاریابی 2، برنامه ریزی بازار، برنامه بازاریابی، اخبار بازاریابی4، اخبار بازاریابی7، فروشگاه بازاریابی، مرکز بازاریابی، باشگاه بازاریابی، کمپین تبلیغات مدیریت تبلیغات، وبلاگ بازار، بانک بازاریابی8، بانک بازاریابی4، معلم بازاریابی، آموزش بازاریابی، آموزش بازاریابی6، مدیریت و بازاریابی اسپانسر، اسپانسرشیپ، اسپانسرشیپ حامیان مادی و معنوی، بازاریابی سیاسی، چیدمان فروشگاه، بازاریابی و فروش املاک و مستغلات، مدیریت استراتژیک توزیع و پخش، نوابغ فروش، آکادمی بازاریابی و فروش، نوابغ فروش5، تجارت بین الملل بازرگانی بین الملل، مدرسه بازرگانی ایران، مدرسه بازرگانی و بازاریابی ایران، مرکز آموزش بازرگانی ایران2، مرکز آموزش بازرگانی تجارت و بازاریابی، مرکز آموزش بازاریابی ایران6، مرکز آموزش بازرگانی ایران9، مدرسه بازرگانی و بازاریابی ایران5، مرکز تحقیقات بازار ایران، دپارتمان تحقیقات بازار ایران، سازمان تحقیقات بازاریابی ایران، سیستم تحقیقات بازاریابی ایران، کلینیک تحقیقات بازاریابی ایران، مدیریت تحقیقات بازاریابی ایران، مدرسه تحقیقات بازاریابی ایران دپارتمان، تحقیقات بازاریابی ایران، کلینیک مدیریت ارتباط با مشتریان، دپارتمان مدیریت ارتباط با مشتریان، سیستم مدیریت بازاریابی ایران مدرسه مدیریت بازاریابی ایران، شبکه بازاریابی و تبلیغات ایران، شبکه بازاریابی و فروش ایران، انجمن مهندسی تبلیغات ایران، انجمن بازاریابی تجاری ایران، اخبار بازاریابی marketing news، کانال های بازاریابی، آکادمی و کلینیک منشیگری و مسولین دفاتر، فروشندگان حرفه ای، مدیریت تبلیغات مهندسی تبلیغات مدرسه تبلیغات، آکادمی برند کلینیک برند دپارتمان برند، کلینیک بازاریابی و فروش املاک و ساختمان، برندسازی آکادمی برند، برندسازی کلینیک برند، آقای فروش فروشندگان حرفه ای، چیدمان فروشگاه مهندسی فروش، مدیریت روابط عمومی، آکادمی برند، مدیریت نام و نشان تجاری، مدیر فروش، دپارتمان فروش تکنیک های فروش اصول و فنون فروش، خرده فروشی عمده فروشی، توزیع مویرگی، دپارتمان بازاریابی و فروش، مدیریت برند مهندسی برند برندسازی، کلینیک برند، مدیریت برند، کلوپ مشتریان، ان ال پی، مدیریت بازاریابی، بازرگانی بین الملل، فروش حضوری، بازاریابی بیمه، وبلاگ فروش، وبلاگ تبلیغات مهندسی برند آکادمی برند، فروشندگان ایرانی، تجارت بین الملل بازاریابی بین الملل، مهندسی تبلیغات، مدرسه خلاقیت ایران، زنان فروشنده، فروشنده، مدیریت محصول، قیمت گذاری، روانشناسی فروش، انجمن صنفی تبلیغات ایران، مجله برند، سبک های تبلیغات، وبلاگ تبلیغات، منشور مدیریت فروشگاه بازاریابی، مدیریت تبلیغات، تریز مهندسی خلاقیت، روابط عمومی، ترفیع پیشبرد فروش، تریز، مهندسی فروش، آکادمی مهندسی برند دپارتمان برندسازی وبلاگ برند و مدیریت برند، خدمات پس از فروش2، خدمات پس از فروش5، مرچندایزینگ بازارپردازی سمپلینگ چیدمان فروش، مشاوره بازاریابی و فروش، مشاور بازاریابی، مشاوره بازاریابی و تبلیغات، مشاور تبلیغات، مشاور فروش، مهندسی بازاریابی، تکنیک های فروش، مدیریت ارتباط با مشتریان، CRMمشاور مدیر عامل، مشاوره مدیریت، marketing consulting، marketing consult، marketing researchدپارتمان مشاوره بازاریابی و فروش، شبکه مشاوره بازاریابی و فروش، آکادمی مشاوره بازاریابی، انجمن مشاوره بازاریابی، وظایف مشاور بازاریابی و فروش، مدرس بازاریابی و فروش، اصول و فنون مذاکر، مهارت های مشاور مدیریت، وظایف مشاور مدیر عامل، مشاور تحقیقات بازاریابی، علی خویه، مشاوران بازاریابی، مشاوران تبلیغات، مشاور برند و برندسازی، مشاور قیمت گذاری، مشاور پیشبرد فروش، مشاور افزایش فروش، مشاور مدیریت محصول، مشاور برنامه بازاریابی، مشاور رسانه های تبلیغاتی، مشاور پیام های تبلیغات، مشاور تکنیک های بازاریابی و فروش، کتاب مشاور بازاریابی فروش و تبلیغات، مشاور مدیریت فروش، مشاور مدیریت بازاریابی، مولف و نویسنده بازاریابی تبلیغات مذاکره فروش و ارتباطات، مشاور حرفه ای، مرکز مشاوره بازاریابی ایران، دفتر مشاوره بازاریابی و فروش ایران، Marketing consulting clinic، Marketing consulting academy، مشاور تحقیقات بازاریابی ایران، مشاور آنالیز بازار، ویژگی های مشاور بازاریابی، مشاور بازاریابی اثربخش، افزایش فروش، مشاور فروش مویرگی، مشاور شرکت های پخش و توزیع، مشاور برنامه ریزی بازار، مشاور برنامه بازاریابی و تبلیغات، تحلیل بازار و عوامل بازار، تحقیقات بازار، مهندسی بازار، تکنیک های تحقیقات بازاریابی، مدیریت تحقیقات بازاریابی، اصول تحقیقات بازاریابی، آنالیز بازار، تحقیقات مشتری، تحقیقات برند، شیوه تحقیقات بازاریابی، کلینیک تحقیقات بازار ایران، باشگاه تحقیقات بازاریابی، کلوپ تحقیقات بازار ایران، تحقیقات عادت مصرف کننده، اتاق تحقیقات بازاریابی، کلینیک تحقیقات بازار ایران مطالعه بازار، روش های مطالعه و بررسی بازار، روشهای تحقیق بازاریابی، تحقیقات بازار محصول برند بسته بندی نام سهم بازار، انواع تحقیقات بازاریابی و روش های تحقیق در بازاریابی، انواع تحقیقات بازاریابی، مشاور مهندسی فروش، مشاور تحقیقات بازار، پرسشنامه تحقیقات بازار، پژوهش بازار، تحلیل رفتار مصرف کننده نهایی و واسطه ای، تحقیقات بسته بندی و نام تجاری، مطالعه رقبای بازار، تحلیل سهم بازار، آنالیز فروش و بازاریابی، برنامه ریزی فروش، برنامه ریزی مشتری، گروه کانون در تحقیقات بازاریابی، تحقیقات برند و نام و نشان، تحقیقات بازاریابی میدانی، نظرسنجی مشتریان، رضایت سنجی مشتریان، رفتار سنجی مصرف کنندگان، ارزیابی برند، ارزیابی و آنالیز دیدگاه مشتریان، تحقیق عوامل بازار، کارگاه تحقیقات بازار، تحقیقات بازار توسط گروه کانون، تیم تحقیقات بازار، تحقیقات برندسازی، مونیتورینگ بازار، کاربرد تحقیقات بازاریابی، تحلیل رقابت، تخمین بازار، ابزارهای مطالعه بازار، عادات رسانه ای مصرف کننده، فرایند تحقیقات بازار، کلینیک تحقیقات بازار، سیستم تحقیقات بازاریابی، پورتال تحقیقات بازار، پروپوزال تحقیقات بازاریابی، آکادمی تحقیقات بازار ایران، انجمن تحیقیقات بازاریابی، شناخت بازار، تجزیه و تحلیل بازار، تجزیه و تحلیل عوامل بازاریابی، مرچندایزینگ، تحقیقات رفتار مصرف کننده، بازارسازی، مشاوره بازاریابی، تحلیل بازار، بازارسنجی، مشتری سنجی، سمپلینگ، تحقیقات بازار صادرات، بازاریابی صادرات، تحقیقات بازاریابی کاربردی، کتاب تحقیقات بازاریابی، تحقیقات بازاریابی در 30 روز، وظایف محقق بازار، تحقیقات بازارسازی، تکنیک های بازارسازی، کلاسهای بازارسازی، معاینه واحد بازاریابی و فروش، marketing research department، تحقیقات بازاریابی کیفی، تحقیقات بازاریابی کمی، تحقیقات بازاریابی اجرایی، تحقیقات بازاریابی حرفه ای، تحلیل محتوا در تحقیقات بازاریابی، marketing research، marketing research clinic، اقدام پژوهی در بازاریابی، پژوهش های کیفی در بازاریابی و فروش، تحقیقات بازار کیفی، quality markeitng research، روش های تحقیق کیفی در بازاریابی، مجری تحقیقات بازاریابی، مدرس تحقیقات بازاریابی، marketing research in iran، consumer behavior research، imc research، تحقیقات ارتباطات بازاریابی، تحقیقات رفتار مخاطبان، اقدام پژوهی در تحقیقاتبازاریابی، برند، تبلیغات، مطالعه ی موردی تبیینی در تحقیقات بازاریابی، تیپ بندی در تحقیقات بازاریابی، مردم نگاری و نحوه ی تکامل آن در تحقیقات بازاری تحقیقات بازاریابی، انواع تحقیقات بازاریابی و روش های تحقیق در بازاریا،
[ جمعه 24 خرداد 1392 ] [ 07:43 ب.ظ ] [ www.khooyeh.com www.alikhooyeh.blogfa.com ]
نظرات
.:

درباره وب سایت

www.khooyeh.com
گروه متخصصان مشاوره تحقیق آموزش و اجرای gmas. مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم ها و برنامه های مدیریت، بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، برند، خلاقیت تجارت و فروش - بیش از 13سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 11کتاب مرجع کاربردی و تخصصی،عضو انجمن های ملی و بین المللی، ارایه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی، همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف، سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و .......
2-فهیمه احمدی
o کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، نویسنده، مترجم، مشاور و مدرس ، دارای 5 کتاب چاپ شده در حوزه ادبیات، بازاریابی، تبلیغات، فروش و برند، مدیر عامل گروه GMAS، مدرسه بازاریابی، فروش وتبلیغات ایران، منشور مدیریت ایران و منشور بازاریابی ایران آکادمی بازاریابی، کلینیک بازاریابی، کلینیک برند و ... ،دارای مدارک معتبر TTC, FCE،تدریس و ارایه سمینار با همکاری آقای خویه در زمینه های روانشناسی فروش، بازاریابی، ارتباطات و تبلیغات،دارای ده ها اثر چاپ شده در نشریات مختلف، مهمان وکارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما ،تهیه کننده ومجری بسته های آموزشی بازاریابی، فروش، تبلیغات، برند و خلاقیت
تماس با ما: khooyeh@gmail.com
khooyehali@yahoo.com
info@khooyeh.com
fahimeh.ahmady@yahoo.com
09372991608
09122991608
ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و ....
لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت





Powered by WebGozar