تبلیغات
بازار هدف

بازار هدف
 
برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
marketing khooyeh (1)

انتخاب بازارهای هدف-بازارشناسی

 

  • تعیین قسمت بازار و انتخاب بازارهای هدف
  • }درس بازارشناسی

 

 

  • } “گاه فرصت های کوچک آغاز کارهای بزرگ است.”

دموستن

 

 

  • تعریف بازاریابی هدفمند: در بازاریابی هدفمند فروشندگان به تعیین قسمت های عمده و اصلی بازار مبادرت می کنند بعد از آن میان یک یا چند قسمت بازار را برای خود انتخاب می نمایند و آن گاه کالاهایی تولید می کنند و برنامه های خاص بازاریابی تدارک می بینند که دقیقاً مخصوص هر یک از این قسمت های بازار می باشد.

 

  • بازاریابی هدفمند مستلزم آن است که سه مرحله ذیل توسط بازاریابان طی شود:
  • قسمت بندی بازار: تعیین گروه های برجسته خریداران
  • هدف گیری در بازار: انتخاب یک یا چند قسمت بازار برای ورود
  • جایگاه یابی در بازار: تعیین و اعلام مزایای برجسته و اساس کالا

 

 

 

  • بازاریابی انبوه: در این شکل بازاریابی فروشنده به تولید، توزیع و انجام تبلیغات پیشبردی انبوه برای یک کالا اما  برای تمام خریداران می پردازد.
  • بازاریابی قسمتی: یک قسمت بازار از یک گروه بزرگ قابل تشخیص در داخل یک بازار تشکیل شده است.

 

customer2

 

 

  • (۳)بازاریابی تخصصی (خلاء های بازار): یک بازار تخصصی و متمرکز از گروهی تشکیل می شود که دقیق تر تعریف شده است یک خلاء موجود در بازار“ بازار کوچکی است که نیازهای آن به نحوی برآورده نمی شود.

 

  • مشخصات بازارهای تخصصی:
  • الف)مشتریان دارای نیازهای کامل و شاخصی هستند.
  • ب)آن ها حاضر هستند برای برآورده شدن نیازهای خود مبلغ بیشتری پرداخت نمایند.
  • ج)شرکت در این بازار با تکیه بر تخصص از صرفه جویی خاصی برخوردار است.
  • د)احتمال جاذبه بازار تخصصی برای دیگر رقبا کم است.
  • ه)بازار تخصصی به اندازه کافی بزرگ است و دارای سودآوری و رشد بالقوه ای است.



برچسب ها: انتخاب بازارهای هدف-بازارشناسی، بازارشناسی، انتخاب بازار هدف، بازاریابی و فروش، تارگت مارکتینگ،
[ جمعه 12 خرداد 1396 ] [ 11:38 ب.ظ ] [ www.khooyeh.com www.alikhooyeh.blogfa.com ]
نظرات
.:

درباره وب سایت

www.khooyeh.com
گروه متخصصان مشاوره تحقیق آموزش و اجرای gmas. مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم ها و برنامه های مدیریت، بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، برند، خلاقیت تجارت و فروش - بیش از 13سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 11کتاب مرجع کاربردی و تخصصی،عضو انجمن های ملی و بین المللی، ارایه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی، همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف، سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و .......
2-فهیمه احمدی
o کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، نویسنده، مترجم، مشاور و مدرس ، دارای 5 کتاب چاپ شده در حوزه ادبیات، بازاریابی، تبلیغات، فروش و برند، مدیر عامل گروه GMAS، مدرسه بازاریابی، فروش وتبلیغات ایران، منشور مدیریت ایران و منشور بازاریابی ایران آکادمی بازاریابی، کلینیک بازاریابی، کلینیک برند و ... ،دارای مدارک معتبر TTC, FCE،تدریس و ارایه سمینار با همکاری آقای خویه در زمینه های روانشناسی فروش، بازاریابی، ارتباطات و تبلیغات،دارای ده ها اثر چاپ شده در نشریات مختلف، مهمان وکارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما ،تهیه کننده ومجری بسته های آموزشی بازاریابی، فروش، تبلیغات، برند و خلاقیت
تماس با ما: khooyeh@gmail.com
khooyehali@yahoo.com
info@khooyeh.com
fahimeh.ahmady@yahoo.com
09372991608
09122991608
ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و ....
لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت





Powered by WebGozar